El Hierro
Marina de la Estaca została opisana tu:
Wyspę El Hierro i zwiedzone miejsca opisałam tutaj:
La Gomera
Marina La Gomera (w San Sebastian de La Gomera) opisana tu:
Gran Canaria-La Gomera, a odwiedzone miejsca na La Gomerze tutaj:
Tym razem jedziemy odwiedzić muzeum miodu palmowego (Centro de Interpretación de la Miel de Palma), gdzie przedstawiono proces pozyskiwania soku z palm, a następnie jego zagęszczania. Jest puszczany film po hiszpańsku z angielskimi napisami, oprócz tego są przyrządy do uzyskiwania „melasy”, zdjęcia i sala, gdzie z liści palmowych można sobie coś upleść. Wstęp jest za darmo. W sumie mie jest to duże muzeum, ale ciekawa ekspozycja. Na końcu oczywiście sklep, gdzie można kupić miód palmowy, nalewkę z miodu palmowego i inne wyroby. Oczywiście kupujemy butelkę miodu palmowego. Po odwiedzeniu muzeum jedziemy dalej drogą GM-1, wstępujemy na obiad w Vallehermoso i wracamy do mariny.
Teneryfa San Miguel
Marina Amarilla
Marina na południu Teneryfy. Stoimy obok biura mariny przy Y-bomie, ale krótkim, więc dodatkowo mamy po obu burtach mooringi, a rufą do pomostu pływającego. Toalety i prysznice w budynku biura nie wymagają karty, są czyste, a w damskiej toalecie jest nawet suszarka do włosów. Wejście na pomost przy recepcji nie wymaga karty, jest zabezpieczone jedynie łańcuchem i tabliczką. Na pomoście na górze są śmietniki do segregacji.
W pobliżu mariny są barki (mają smaczne i nie drogie jedzenie), pole golfowe (Amarilla Golf), przy odrobinie szczęścia można znaleźć piłeczki golfowe zgubione przez „zawodników”.
Wśród apartamentów i hoteli jest kilka małych sklepów spożywczych (klasy naszej żabki), ale da się kupić podstawowe rzeczy. Po większe zakupy trzeba pojechać do Las Chafiras (ok 4km), tam jest Hiper Dino, elektryczny, centrum chińskie, a nawet Ikea. Wypożyczalnie Cicar jest na lotnisku (ok 10km od mariny).
Droga do La Palmy
Na początku płyniemy w cieniu El Teide, wiatr osiąga prędkość 4kn, więc płyniemy na silniku, za to spotykamy trzy stada śpiących delfinów i jedno stado nie śpiące. Tak płyniemy prawe 4 godziny, ale za to po minięciu Teneryfy rozwiewa się do 20kn, więc stawiamy foka i trochę grota i płyniemy półwiatrem 6-7kn, Średnia prędkość na całym odcinku (78Mm) wychodzi 6kn.
La Plama
Marina La Palma (Santa Cruz de La Palma)
Najpierw należy zgłosić się do Traffic Control na kanale 6VHF i zapytać się, czy można przepłynąć przez port do mariny. Potem po uzyskaniu pozwolenia trzeba zgłosić się do mariny (Marina La Palma) na kanale 9VHF. Wejście do mariny zamknięte jest podnoszonymi wrotami (jak są podniesione, to świecą się 3 czerwone światła) – trzeba poprosić o otwarcie wrót. Zały zabieg trwa kilka minut, ale należy grzecznie poczekać na zielone światło. Podpłynąć należy do recepcji. W marinie jest 24h dyżur marinero. Marinero wskazuje miejsce przy pomoście i pomaga odbierać cumy. Biuro mariny jest czynne od godziny 9:00. Trzeba mieć wypełniony formularz wejścia, dokumenty jachtu i aktualne ubezpieczenie. W marinie jest spore zafalowanie (mimo zamkniętych wrót) i wieczorem słychać obcierający o nadbrzeże prom (jak akurat przypłynął). W nocy jest trochę głośno (od różnych agregatów i cum), ale w sumie sympatycznie. Jest darmowe WiFi, toalety, prąd i woda. Wejście na pomost nie jest zamykane (jest tylko zdejmowany łańcuch przy wejściu na pomost), ale teren jest monitorowany. Kaucja za kartę do prysznica wynosi 10€.